«Σαρωτική βανδαλιστική επίθεση σε σεισμολογικό σταθμό στη Σαντορίνη: Οι σοκαριστικές καταγγελίες του Παπαζάχου»

Σεισμολογικός Σταθμός στη Σαντορίνη Θύμα Βανδαλισμού

Ένας σεισμολογικός σταθμός στη Σαντορίνη έγινε στόχος αγνώστων, οι οποίοι αφαίρεσαν κρίσιμο εξοπλισμό, με συνέπεια να διακοπεί η λειτουργία του. Αυτή η κατάσταση επιβεβαιώθηκε από σεισμολόγους και επιστήμονες που παρακολουθούν καθημερινά τη σεισμική και ηφαιστειακή δραστηριότητα στο νησί.

Ο Κώστας Παπαζάχος, καθηγητής Φυσικής της Λιθόσφαιρας και Εφαρμοσμένης Γεωφυσικής στο ΑΠΘ, δήλωσε στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ) ότι όταν οι ειδικοί έφτασαν στον σταθμό διαπίστωσαν ότι είχε υποστεί βανδαλισμούς. Οι δράστες είχαν αφαιρέσει το ηλιακό σύστημα τροφοδοσίας καθώς και την μπαταρία του νέου σταθμού που βρίσκεται στην περιοχή της Βλυχάδας.

«Τρεις ημέρες πριν, ξαφνικά στις 23:40 το βράδυ, ο σταθμός έπαψε να λειτουργεί. Όταν τον επισκεφτήκαμε διαπιστώσαμε πως όλα τα απαραίτητα υλικά για την τροφοδοσία του μηχανήματος είχαν κλαπεί», ανέφερε ο κ. Παπαζάχος. Ο συγκεκριμένος σταθμός είχε εγκατασταθεί για να ενισχύσει το δίκτυο παρακολούθησης της σεισμικής δραστηριότητας στο νότιο τμήμα του νησιού.

«Οι περισσότεροι από τους σεισμολογικούς σταθμούς βρίσκονται σε απομονωμένες περιοχές μακριά από ανθρώπινη παρουσία ώστε να καταγράφουν τις δονήσεις χωρίς παρεμβολές», πρόσθεσε ο καθηγητής. «Αυτά τα μηχανήματα χρειάζονται ηλιακά πάνελ και μπαταρίες για αυτοδύναμη λειτουργία χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα». Σε αντίθεση με άλλους σταθμούς σε όλη την Ελλάδα που δεν έχουν αντιμετωπίσει προβλήματα, αυτός υπέστη σοβαρή ζημιά.

Ο κ. Παπαζάχος σημείωσε ότι τέτοιες περιπτώσεις βανδαλισμού είναι σπάνιες καθώς υπάρχει μια κοινωνική ευαισθησία γύρω από αυτά τα εργαλεία που είναι ζωτικής σημασίας για τη σεισμό παρακολούθηση της χώρας.

Ο εν λόγω σταθμός βρίσκεται κοντά σε ένα ακατοίκητο οίκημα που έχει παραχωρηθεί ευγενικά από τον γνωστό ζωγράφο Χριστόφορο Ασιμή. «Η περιοχή είναι απομονωμένη και ήρεμη ώστε να μην υπάρχουν παρεμβολές», σχολίασε ο καθηγητής.

Η αστυνομία αντέδρασε άμεσα στην κατάσταση αυτή σύμφωνα με τον ίδιο: «Τους ευχαριστούμε πολύ για την ανταπόκριση τους αλλά το ζήτημα δεν αφορά μόνο την ανακάλυψη των υπευθύνων αλλά κυρίως πώς θα αποφευχθούν τέτοιες καταστάσεις στο μέλλον». Υπογράμμισε επίσης ότι δεν μπορεί η αστυνομία να φυλάει όλους τους σεισμόμετρες σε κάθε γωνιά της χώρας μας.

«Η υποστήριξη της αστυνομίας είναι σημαντική αλλά απαιτείται επίσης συνειδητότητα εκ μέρους των πολιτών σχετικά με τη σημασία αυτών των συσκευών» είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Παπαζάχος έκανε σχετική ανάρτηση μέσω social media προκειμένου να ενημερώσει το κοινό: «Καλούμε τους πολίτες να μην επεμβαίνουν σε αυτά τα μηχανήματα καθώς συμβάλουν στην προστασία όλων μας». Ο σεισμολογικός σταθμός αναμένεται σύντομα να αποκατασταθεί πλήρως.