«Σοκ στην Ουκρανία: 34 νεκροί και πάνω από 100 τραυματίες από τη ρωσική επίθεση στο Σούμι»

Αυξάνονται οι Θύματα από την Πυραυλική Επίθεση στη Σούμι

Ο αριθμός των θυμάτων από την πρόσφατη πυραυλική επίθεση της Ρωσίας στην πόλη Σούμι της Ουκρανίας συνεχώς αυξάνεται, με τους νεκρούς να φτάνουν τους 34 και τους τραυματίες να ξεπερνούν τους 100. Οι διπλωματικές αντιδράσεις στη Δύση κλιμακώνονται μετά τη σφαγή που συνέβη ανήμερα της Κυριακής των Βαΐων.

Η κρατική υπηρεσία έκτακτης ανάγκης της Ουκρανίας επιβεβαίωσε ότι ο αριθμός των θυμάτων έχει ανέβει στους 34, αυξημένος από 32 που είχαν αναφερθεί νωρίτερα. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες,τουλάχιστον 117 άτομα έχουν τραυματιστεί,συμπεριλαμβανομένων 15 παιδιών. Σε δήλωση αναφέρεται ότι “Πρόκειται για μια ανεπανόρθωτη απώλεια για ολόκληρη τη χώρα”.

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν χαρακτήρισε τα πλήγματα ως μια “ζοφερή υπενθύμιση” πως “η Ρωσία ήταν και παραμένει ο επιτιθέμενος”.Η ίδια τόνισε ότι πρόκειται για μια “βάρβαρη επίθεση”, η οποία έγινε ακόμη πιο χείριστη καθώς οι πολίτες συγκεντρώθηκαν ειρηνικά για να γιορτάσουν την Κυριακή των Βαΐων.

Η Ιταλίδα πρωθυπουργός Τζόρτζια Μελόνι καταδίκασε χωρίς περιστροφές την πολύνεκρη επίθεση στην Σούμι και υπογράμμισε τις προσπάθειες που καταβάλλονται προκειμένου να επικρατήσει η ειρήνη. «Κατά την ιερή ημέρα της Κυριακής των Βαΐων, στη Σούμι πραγματοποιήθηκε μια ακόμη φρικιαστική και άνανδρη επίθεση», δήλωσε χαρακτηριστικά.

«Καταδικάζω με αποφασιστικό τρόπο αυτή τη βία, η οποία αντιβαίνει σε κάθε πραγματική ειρηνευτική προσπάθεια», πρόσθεσε.

Ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Αντόνιο Κόστα εξέφρασε τον αποτροπιασμό του για αυτή την εγκληματική ενέργεια λέγοντας ότι «η Ρωσία συνεχίζει τον κύκλο βίας» και τόνισε πως οι υπεύθυνοι πρέπει να λογοδοτήσουν.

«Είμαι εξοργισμένος από την εγκληματική πυραυλική επίθεση στο κέντρο της πόλης Σούμι», ανέφερε σε μήνυμα του.

Ο απεσταλμένος των ΗΠΑ για θέματα Ουκρανίας-Ρωσίας Keith Kellogg χαρακτήρισε τις επιθέσεις ως “λάθος” και τόνισε πως είναι απαραίτητο να υπάρξει διαμεσολάβηση ώστε να σταματήσει η σύγκρουση: «Γι’ αυτό ο πρόεδρος Τραμπ εργάζεται σκληρά».

«Η σημερινή επίθεση κατά πολιτών στο Sumy ξεπερνά κάθε όριο αξιοπρέπειας», δήλωσε.

Σε αντίδραση στις δηλώσεις του Kellogg, ο σύμβουλος επικοινωνίας του Ζελένσκι dmytro Lytvyn σχολίασε: “Δεν πιστεύετε ότι ήρθε η ώρα να χτυπήσουμε το μουλάρι της Μόσχας;”. Από πλευράς του, ο πρωθυπουργός του Ηνωμένου Βασιλείου Keir Starmer κατέκρινε επίσης την επίθεση χαρακτηρίζοντάς την ως “φρικτή”.Υπογράμμισε πως τα πλήγματα είναι μια έντονη υπενθύμιση της συνεχιζόμενης αιματοχυσίας που προκαλείται από τη Ρωσία.

«Ο πρόεδρος Ζελένσκι έχει δείξει τη δέσμευσή του για ειρήνη· τώρα είναι σειρά του προεδρου Πούτιν», είπε.

Τέλος, ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς καταδίκασε αυτή τη βάρβαρη πράξη λέγοντας πως τέτοιες ενέργειες δείχνουν ποια είναι η υποτιθέμενη βούληση ειρήνης εκ μέρους της Ρωσίας.