Κρίσιμες Διαπραγματεύσεις για την Ειρήνη στην Ουκρανία
Ανώτεροι αξιωματούχοι από τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ουκρανία έχουν ξεκινήσει σημαντικές συνομιλίες στην Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας, με στόχο τον τερματισμό της σύγκρουσης στην Ουκρανία. Οι διαπραγματεύσεις διεξάγονται εν μέσω μιας πρόσφατης ουκρανικής επίθεσης με drones στη Μόσχα και των εντάσεων μεταξύ του Ντόναλντ Τραμπ και του Βολοντίμιρ Ζελένσκι.
Στο Κίεβο ακούστηκαν εκρήξεις καθώς σήμανε συναγερμός για ρωσικές επιθέσεις με drones. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι Πρόεδροι των δύο χωρών δεν συμμετέχουν στις συνομιλίες αυτές. Από την πλευρά της Ουκρανίας, παρόντες είναι ο επικεφαλής του γραφείου του Ζελένσκι, Αντρίι Γιέρμακ, ο Υπουργός Εξωτερικών Αντρίι Σιμπίχα και ο Υπουργός Άμυνας Ράστεμ Ουμέροφ. Εκ μέρους των ΗΠΑ συμμετέχουν ο Υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο και ο Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας Μάικ Γουόλτς.
«Είμαστε αποφασισμένοι να κάνουμε ό,τι χρειάζεται για να φέρουμε ειρήνη», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Γιέρμακ στους δημοσιογράφους κατά την άφιξή του.
Ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι βρίσκεται επίσης στη Σαουδική Αραβία για συναντήσεις με τον πρίγκηπα διάδοχο Μοχάμεντ Μπιν Σαλμάν αλλά απουσιάζει από τις διαπραγματεύσεις. Δήλωσε ότι η θέση της Ουκρανίας θα είναι «εντελώς εποικοδομητική» κατά τη διάρκεια αυτών των κρίσιμων συνομιλιών.
Κατά την αναχώρησή του από τις Ηνωμένες Πολιτείες, ο Μάρκο Ρούμπιο υπογράμμισε ότι το κύριο μέλημα της κυβέρνησης ήταν να διαπιστώσει αν το Κίεβο είναι «έτοιμο να αναλάβει δύσκολες αποφάσεις» όπως απαιτείται ώστε να τερματιστεί αυτή η σύγκρουση ή έστω να υπάρξει μια προσωρινή παύση.
Ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ ανέφερε πως τα μηνύματα που προέρχονται από την Ουάσιγκτον δημιουργούν αισιοδοξία στη Μόσχα αλλά προειδοποίησε ότι δεν πρέπει να γίνουν βιαστικά συμπεράσματα. «Πρέπει πάντα να ελπίζουμε για το καλύτερο αλλά ταυτόχρονα πρέπει να είμαστε έτοιμοι για το χειρότερο», πρόσθεσε o Πεσκόφ σύμφωνα με πληροφορίες από τη ρωσική εφημερίδα Kommersant.
“Πολλοί πιστεύουν ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα σταματήσουν τώρα τη στρατιωτική βοήθεια ή πως θα υπάρξει κάποια άλλη θετική εξέλιξη προς όφελος μας”, σημείωσε χαρακτηριστικά προσθέτοντας πως “θα καταφέρουμε τελικά αυτό που θέλουμε”.Σύμφωνα με το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Tass,η Ρωσία περιμένει ενημέρωση σχετικά με τις εξελίξεις στις συνομιλίες μεταξύ ΗΠΑ και Ουκρανίας.
