«Το 2031: Το Έτος που Ξεχρεώνουμε το Πρώτο Μνημόνιο»

Η Ελλάδα προγραμματίζει πρόωρη αποπληρωμή δανείων διάσωσης έως το 2031

Η Ελλάδα σχεδιάζει να αποπληρώσει τα πρώτα δάνεια διάσωσης (σχετικά με το πρώτο μνημόνιο) μέχρι το 2031, δηλαδή μια δεκαετία νωρίτερα από την κανονική λήξη τους. Αυτή η πληροφορία δημοσιοποιήθηκε σήμερα από το Reuters, επικαλούμενο κυβερνητικές πηγές.

Οι πληρωμές θα πραγματοποιηθούν σε ετήσιες δόσεις ύψους 5 δισεκατομμυρίων ευρώ, επιτρέποντας στη χώρα να εξοφλήσει το χρέος της νωρίτερα από την αρχικά προγραμματισμένη ημερομηνία.

«Ο στόχος μας είναι να ολοκληρώσουμε την αποπληρωμή των υπολοίπων δανείων του πρώτου προγράμματος διάσωσης που λήγουν το 2041, μια δεκαετία πριν από τον προβλεπόμενο χρόνο» δήλωσε αξιωματούχος της κυβέρνησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Ελλάδα σκοπεύει να αξιοποιήσει τα διαθέσιμα «μαξιλάρια» των 37 δισ. ευρώ, καθώς και τα έσοδα από υψηλότερα πρωτογενή πλεονάσματα και νέες εκδόσεις ομολόγων για τη χρηματοδότηση αυτής της πρόωρης αποπληρωμής.

Ο υπουργός Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας στο Reuters απέφυγε να αναφερθεί σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τις πρόωρες πληρωμές αλλά επιβεβαίωσε ότι οι υποχρεώσεις θα εξοφληθούν νωρίτερα.

«Πιστεύουμε ότι αυτή η στρατηγική θα βοηθήσει την Ελλάδα να απαλλαγεί από τον τίτλο της πιο υπερχρεωμένης χώρας στην Ε.Ε. μέσα στα επόμενα χρόνια. Είναι ένας στόχος που θεωρούμε εφικτό» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο κ.Πιερρακάκης πρόσθεσε ότι αναμένεται πως το δημόσιο χρέος της Ελλάδας θα μειωθεί κάτω από το 140% του ΑΕΠ έως το 2027.