Ο πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών,Ντόναλντ Τραμπ,απηύθυνε σήμερα έκκληση στο Κογκρέσο να προχωρήσει στη νομοθέτηση για την κατάργηση της αλλαγής ώρας και να υιοθετήσει μόνιμα τη θερινή ώρα. «Η Βουλή των Αντιπροσώπων και η Γερουσία πρέπει να κινητοποιηθούν ώστε να έχουμε περισσότερο φως το απόγευμα», δήλωσε μέσω ανάρτησής του στην πλατφόρμα Truth Social.
Ο Τραμπ τόνισε ότι αυτή η πρωτοβουλία είναι «πολύ δημοφιλής» και πρόσθεσε ότι το πιο σημαντικό είναι ότι «δεν θα χρειάζεται πια να αλλάζουμε την ώρα στα ρολόγια – μια μεγάλη ταλαιπωρία – και για το κράτος, ένα δαπανηρό γεγονός!».
Νωρίτερα τον Δεκέμβριο, ο πρόεδρος είχε ζητήσει την κατάργηση της εξάμηνης αλλαγής ώρας, εκφράζοντας τότε επιθυμία για την κατάργηση της θερινής ώρας, κάτι που ήταν αντίθετο με τις απόψεις πολλών Ρεπουμπλικάνων. Φαίνεται λοιπόν πως έχει αναθεωρήσει τη θέση του. Ο Έλον Μασκ, γνωστός επιχειρηματίας και συνεργάτης του Τραμπ, είχε διεξαγάγει μια δημοσκόπηση στην πλατφόρμα Χ στα τέλη Νοεμβρίου όπου το 80% των συμμετεχόντων εξέφρασε επιθυμία για την κατάργηση της θερινής ώρας. «Φαίνεται ότι ο κόσμος θέλει να απαλλαγεί από τις ενοχλητικές αλλαγές ώρας», έγραψε ο νυν επικεφαλής της υπηρεσίας κυβερνητικής αποτελεσματικότητας.
Το 2022 οι Ρεπουμπλικάνοι είχαν καταθέσει ένα νομοσχέδιο που προέβλεπε τη μόνιμη υιοθέτηση της θερινής ώρας στις ΗΠΑ. Το σχέδιο αυτό εγκρίθηκε ομόφωνα στη Γερουσία αλλά δεν εισήχθη ποτέ προς ψήφο στη Βουλή. Με την κατάργηση της αλλαγής ώρας σε κάποιες πολιτείες θα παρατηρούνταν πολύ αργότερα ξημερώματα τον χειμώνα.Ο σημερινός υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο είχε υποστηρίξει τότε ότι η συγκεκριμένη πρακτική είναι μια «ξεπερασμένη αντίληψη που προκαλεί ενόχληση και σύγχυση». Επιπλέον ανέφερε πως η αλλαγή αυτή μπορεί να συμβάλλει στην αύξηση «των καρδιακών επεισοδίων καθώς και των τροχαίων ατυχημάτων».
Στην Ευρώπη, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είχε εγκρίνει το 2019 την κατάργηση της αλλαγής ώρες όμως η εφαρμογή αυτού του μέτρου έχει καθυστερήσει επανειλημμένα από τότε.
