Σφοδρή Επίθεση Ρωσίας στον Αυτοκινητόδρομο R200
Ο ουκρανικός στρατός αντιμετωπίζει μια σοβαρή κρίση, καθώς ρωσικά drones πραγματοποιούν επιθέσεις κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου R200, ο οποίος έχει αποκτήσει τη φήμη του «δρόμου του θανάτου». Σοκαριστικά βίντεο αποτυπώνουν στρατιώτες να εγκαταλείπουν τις θέσεις τους με πανικό,τρέχοντας μέσα από λασπωμένα χωράφια και κατεστραμμένες οδοποιίες,αφήνοντας πίσω τους κατεστραμμένα οχήματα και θύματα,όπως αναφέρει η Daily Mail.
Οι ρωσικές δυνάμεις εκμεταλλεύτηκαν ένα αδύναμο σημείο στην άμυνα της Ουκρανίας και ξεκίνησαν μια σφοδρή αντεπίθεση στην περιοχή του Κουρσκ, μόλις επτά μήνες μετά την αιφνιδιαστική επίθεση της Ουκρανίας.
Παρά τις αναφορές ότι τα ουκρανικά στρατεύματα είχαν περικυκλωθεί, πηγές από το στρατό υποστηρίζουν ότι η υποχώρηση ήταν προγραμματισμένη – αν και όχι πλήρως οργανωμένη – γεγονός που δεν συνιστά ολοκληρωτική ήττα. Οι Ουκρανοί στρατιώτες στο μέτωπο περιέγραψαν μια εφιαλτική κατάσταση με ρωσικά drones να τους καταδιώκουν συνεχώς. «Παραλίγο να πεθάνουμε πολλές φορές. Τα drones ήταν συνεχώς στον ουρανό»,δήλωσε ένας Ουκρανός στρατιώτης στο BBC.
Ένας άλλος μαχητής παρομοίασε την υποχώρηση με «ταινία τρόμου», περιγράφοντας τις εκρήξεις των οχημάτων και τους συντρόφους του που σκοτώνονταν κατά τη διάρκεια της αποχώρησης.«Οι δρόμοι είναι γεμάτοι με εκατοντάδες κατεστραμμένα αυτοκίνητα και τεθωρακισμένα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η κατάσταση επιδεινώθηκε στις 9 Μαρτίου όταν οι ρωσικές δυνάμεις έριξαν μια ισχυρή βόμβα FAB-3000 σε κρίσιμη γέφυρα κοντά στο Καζάτσια Λόκνια, διακόπτοντας τις γραμμές ανεφοδιασμού των Ουκρανών. Τρεις ημέρες αργότερα, τα ρωσικά drones εξαπέλυσαν κύματα επιθέσεων που ανάγκασαν τους διοικητές των Ουκρανών να διατάξουν πλήρη υποχώρηση. Ωστόσο για πολλούς ήταν ήδη πολύ αργά.
Kάποιοι από τους στρατιώτες χρειάστηκε να περπατήσουν μέχρι και 20 χιλιόμετρα στη νύχτα για να επιστρέψουν στα σύνορα της Ουκρανίας ενώ οι ρωσικές δυνάμεις προχωρούσαν γοργά πίσω τους. Ένας διοικητής μονάδας αποκάλυψε ότι η ομάδα του χρειάστηκε δύο ημέρες για να διαφύγει μόνο για να διαπιστώσει ότι οι θέσεις που είχαν εγκαταλείψει είχαν ήδη καταληφθεί από τον αντίπαλο.
Η διάλυση της ουκρανικής άμυνας φαίνεται πως επετεύχθη μέσω ενός παλιού αγωγού φυσικού αερίου που χρησιμοποίησαν οι ρώσοι για να κινηθούν κρυφίως πίσω από τις γραμμές των Ουκρανων. Παρά την προσπάθεια αντεπίθεσης εκ μέρους της Ουκρανίας, η ζημία είχε ήδη γίνει αισθητή. Η πρόοδος των ρωσσικών δυνάμεων ενδέχεται επίσης να ενισχύθηκε από νεοαφιχθέντες Βορειοκορεατές στρατιώτες στην πρώτη γραμμή μάχης.
Η κυριαρχία της Ρωσίας στον αυτοκινητόδρομο R200 έχει οδηγήσει την κυβέρνηση της Ουκρανίας σε αγώνα δρόμου προκειμένου να ενισχύσει την άμυνα γύρω από την πόλη Σούμι καθώς ο πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκη προειδοποιεί ότι οι εχθρικές δυνάμεις συγκεντρώνονται στα σύνορα.
