«Ζελένσκι Σχηματίζει Αντιπροσωπεία για Ειρηνικές Διαπραγματεύσεις με τη Ρωσία: Η Στρατηγική των Ουκρανικών Δυνάμεων»

Κατάσταση στην Ουκρανία: Ζελένσκι και οι τελευταίες εξελίξεις

Ο πρόεδρος της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι, δήλωσε ότι οι δυνάμεις του Κιέβου συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν τους Ρώσους στρατιώτες και τις δυνάμεις από τη Βόρεια Κορέα στην περιοχή του Κουρσκ.Παρά τις προκλήσεις, ανέφερε πως δεν υπάρχει κίνδυνος περικύκλωσης για τους στρατιώτες του, αν και υπάρχει πιθανότητα νέας ρωσικής επίθεσης στην επαρχία Σούμι.

Η Ρωσία φαίνεται να πλησιάζει την εκδίωξη των ουκρανικών δυνάμεων από το Κουρσκ.Την Παρασκευή, ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστήριξε ότι χιλιάδες Ουκρανοί είναι «εντελώς περικυκλωμένοι». Ωστόσο,σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μετά από ενημέρωση που έλαβε από τον αρχηγό του γενικού επιτελείου στρατού της χώρας του,ο Ζελένσκι τόνισε ότι οι στρατιώτες στο Κουρσκ παραμένουν ελεύθεροι.

«Η συγκέντρωση ρωσικών δυνάμεων στα σύνορα της επαρχίας Σούμι δείχνει την πρόθεση (των Ρώσων) να επιτεθούν», δήλωσε χαρακτηριστικά. «Θέλω όλοι οι συνεργάτες μας να κατανοήσουν τα σχέδια του Πούτιν και τι ακριβώς προγραμματίζει», πρόσθεσε.

Ο Ρώσος πρόεδρος είχε δηλώσει νωρίτερα ότι υποστηρίζει «κατ’ αρχήν» την πρόταση για κατάπαυση πυρός που προτάθηκε από τον Τραμπ για 30 ημέρες αλλά επισήμανε ότι οι μάχες θα συνεχιστούν έως ότου εκπληρωθούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις. «Η συγκέντρωση των ρωσικών δυνάμεων αποδεικνύει τη διάθεση της Μόσχας να αγνοήσει τη διπλωματία»,σημείωσε ο Ζελένσκι.

Σχετικά με την κατάσταση κοντά στην πόλη Ποκρόφσκ στην ανατολική Ουκρανία, ο Ζελένσκι ανέφερε πως έχει υπάρξει μια «σταθεροποίηση» και πρόσθεσε πως η χώρα χρησιμοποίησε με επιτυχία έναν νέο πύραυλο μεγάλου βεληνεκούς που παράγεται εντός συνόρων.

Παράλληλα,ανακοίνωσε τη δημιουργία μιας αντιπροσωπείας εν όψει διαπραγματεύσεων για μια «δίκαιη ειρήνη» με τη Ρωσία σύμφωνα με διάταγμα που δημοσιοποιήθηκε σήμερα. Αυτή η ομάδα περιλαμβάνει τον επικεφαλής του προεδρικού γραφείου Αντρίι Γέρμακ καθώς και άλλους κορυφαίους αξιωματούχους όπως τον υπουργό Εξωτερικών Αντρίι Σιμπίχα και τον υπουργό Άμυνας Ρουστέμ Ουμέροφ.

Οι τέσσερις αυτοί αξιωματούχοι συμμετείχαν επίσης στις συνομιλίες που διεξήχθησαν το προηγούμενο διάστημα στη Σαουδική Αραβία σχετικά με μια πιθανή κατάπαυση πυρός διάρκειας 30 ημερών. Σε συνέντευξη τύπου στο Κίεβο ωστόσο κατηγόρησε τη Μόσχα ότι καθυστέρησε αυτές τις συζητήσεις ώστε να ενισχύσει τις θέσεις της στα πεδία των μαχών πριν συμφωνήσει σε εκεχειρία.

“Οι Ρώσσοι επιθυμούν καλύτερες θέσεις πριν από οποιαδήποτε εκεχειρία”,είπε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος προσθέτοντας πως το ζήτημα των εδαφών είναι περίπλοκο και απαιτεί λεπτομερή συζήτηση αργότερα. Υπογράμμισε πάντως ότι η Ουκρανά δεν θα αναγνωρίσει ποτέ ως ρωσσικά τα κατεχόμενα ουκρανά εδάφη.