Αγροτικές Ενισχύσεις: Σημαντικές Πληρωμές τη Δευτέρα & 20 εκατ. ευρώ για Ρυζοπαραγωγούς

Μεγάλο πακέτο αγροτικών πληρωμών αναμένεται να πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, όπως δήλωσε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μαργαρίτης Σχοινάς, σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ. Οι πληρωμές αυτές θα υλοποιηθούν μέσω της νέας δομής της ΑΑΔΕ, σηματοδοτώντας την έναρξη του κύκλου των οικονομικών ενισχύσεων προς τους παραγωγούς. Παράλληλα, προγραμματίζεται η καταβολή ενίσχυσης ύψους 20 εκατομμυρίων ευρώ στους ρυζοπαραγωγούς, μέσω μηχανισμού de minimis, τη Δευτέρα ή την Τρίτη.

«Το μεγάλο πακέτο πληρωμών θα γίνει τη Δευτέρα. Πιστεύω ότι θα εκπλήξουμε θετικά με το ποσό της Δευτέρας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σχοινάς, διευκρινίζοντας ότι «θα δώσουμε αυτό το ποσό μέσα από το νέο σύστημα, όχι μέσω του παλιού ΟΠΕΚΕΠΕ. Μέσω αυτής της νέας δομής που φτιάχνουμε τώρα με υπομονή, με επιμονή, δηλαδή την ΑΑΔΕ».

Αναφερόμενος στην ειδική ενίσχυση των ρυζοπαραγωγών, ο υπουργός επισήμανε: «Δευτέρα ή Τρίτη θα πληρώσουμε 20 εκατομμύρια ενίσχυση για το ρύζι μέσω de minimis. Είναι αποτέλεσμα της ζημιάς που υπέστησαν τα τελευταία χρόνια. Στο βάθος υπάρχει μια πιο ριζική λύση που είναι να εντάξουμε όλον αυτόν τον ορίζοντα σε ένα μεγάλο πρόγραμμα περιφερειακής ανάπτυξης, όπως έκαναν οι Ισπανοί στη Βαλένθια.»

Σχετικά με τη μεταρρύθμιση του συστήματος πληρωμών, ο κ. Σχοινάς τόνισε τη σημασία της συνέχισης των ελέγχων: «Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν γιατί είναι ο μόνος τρόπος για να βεβαιώσουμε τους πραγματικούς δικαιούχους ότι δεν θα χάσουν λεφτά». Εξήγησε ότι «οι πραγματικοί δικαιούχοι δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα από αυτή τη μεταρρύθμιση», ενώ πρόσθεσε με ικανοποίηση ότι «για πρώτη φορά πιστεύω ότι όλοι οι αγρότες θα ξέρουν τι παίρνουν και πότε το παίρνουν και αυτοί που δεν παίρνουν θα ξέρουν τι πρέπει να διορθώσουν για να το πάρουν».

Για το πρόγραμμα αντιμετώπισης του λαγοκέφαλου, ο υπουργός αποκάλυψε ότι η αποζημίωση θα ανέρχεται σε «5,33 ευρώ το κιλό. Καθαρή τιμή μόνο για τους ψαράδες που σηκώνουν αυτά τα ξενικά είδη. Αν χρειαστεί να το επεκτείνουμε και στην υπόλοιπη χώρα, θα το κάνουμε σε συνεργασία και με το υπουργείο Περιβάλλοντος. Οι ψαράδες θα πιάνουν και οι περιφέρειες θα κάνουν τα επόμενα βήματα και εμείς θα πληρώνουμε».

Τέλος, ερωτηθείς για τις επόμενες εθνικές εκλογές, ο κ. Σχοινάς εξέφρασε την εκτίμηση ότι «οι εκλογές πιστεύω ότι θα γίνουν την άνοιξη. Είναι μια προσωπική μου εκτίμηση», καταλήγοντας ότι «όταν ο Έλληνας φθάσει πάνω από τη κάλπη θα αποφασίσει με ένα κριτήριο ‘ποιος μπορεί να κρατήσει το πηδάλιο σε έναν δύσκολο κόσμο’. Και η απάντηση είναι προφανής ‘ο Κυριάκος και η ΝΔ’.»