Συνάντηση Αλέξη Τσίπρα με τον Μπέρνι Σάντερς στην Ουάσιγκτον
Ο Αλέξης Τσίπρας είχε συνάντηση στην Ουάσιγκτον με τον γερουσιαστή του Βερμόντ, Μπέρνι Σάντερς, ο οποίος είναι γνωστός για τις αριστερές του απόψεις εντός των Δημοκρατικών. «Συναντήθηκα σήμερα, στο κτίριο της Γερουσίας στην Ουάσιγκτον, με τον Δημοκρατικό Γερουσιαστή του Vermont και ηγετική προσωπικότητα της Αριστεράς στις ΗΠΑ, Bernie Sanders. Και είχα τη σπουδαία ευκαιρία να ανταλλάξω σκέψεις με έναν βαθιά φιλοσοφημένο άνθρωπο και πολιτικό, για τις παγκόσμιες εξελίξεις – και ειδικότερα για τις επιπτώσεις της πολιτικής Τραμπ στις ΗΠΑ.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης μας εστιάσαμε στη δημοκρατία και την κοινωνική δικαιοσύνη σε μια εποχή που αυτές οι αξίες πλήττονται σοβαρά από την άνοδο των ακροδεξιών δυνάμεων και την αυξανόμενη επιρροή των ολιγαρχών στην πολιτική σκηνή. «Οι ολιγάρχες πάντοτε ήθελαν να ελέγχουν τις κυβερνήσεις», μου ανέφερε ο Bernie. «Σήμερα όμως δεν επιθυμούν καν κυβερνήσεις. Θέλουν απλώς να συσσωρεύουν πλούτο χωρίς περιορισμούς εις βάρος της κοινωνίας». Αυτή η προοπτική είναι ιδιαίτερα ανησυχητική τόσο για το μέλλον των Ηνωμένων Πολιτειών όσο και για άλλες χώρες.
Επιπλέον,αναλύσαμε τη σημασία υιοθέτησης πολιτικών που θα συμβάλουν στη μείωση των ανισοτήτων καθώς και στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Υπογράμμισα επίσης την ανάγκη να αντισταθούμε σε εθνικιστικές τάσεις και νεοαποικιακές συμπεριφορές υποστηρίζοντας την ειρηνευτική διαδικασία στην Ουκρανία καθώς επίσης και στον τερματισμό της ανθρωπιστικής κρίσης που πλήττει χιλιάδες αθώους πολίτες στην Παλαιστίνη.
Ιδιαίτερη έμφαση δώσαμε στη συνεργασία μεταξύ προοδευτικών δυνάμεων στις δύο πλευρές του Ατλαντικού αν θέλουμε να κάνουμε πράξη όλα τα παραπάνω»,σημειώνει σε ανάρτησή του ο πρώην πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.
