Αναστάτωση στους δρόμους: 24ωρη απεργία ταξί για τις λεωφορειολωρίδες!

Αθήνα: 24ωρη Απεργία Ταξί στις 15 Απριλίου 2025

Σήμερα, 15 Απριλίου 2025, οι ταξιτζήδες της Αθήνας θα παραμείνουν σε απεργία για μία ολόκληρη ημέρα. Η κινητοποίηση αυτή έχει προγραμματιστεί από το Σωματείο Αυτοκινητιστών Ταξί (ΣΑΤΑ) και ξεκίνησε στις έξι το πρωί.Η απεργία θα ολοκληρωθεί αύριο, 16 Απριλίου 2025, με αφορμή την απόφαση που αποκλείει τη διέλευση των ταξί από τις λεωφορειολωρίδες.

Επιπλέον της απεργίας,έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση των οδηγών ταξί σήμερα στις 09:30 π.μ., στη διασταύρωση των οδών Σπύρου Πάτση και Λεωφόρου Αθηνών. Μετά τη συγκέντρωση θα ακολουθήσει μηχανοκίνητη πορεία προς το υπουργείο Μεταφορών.

Σε ανακοίνωση του ΣΑΤΑ αναφέρεται: «Μετά την δήλωση του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών κ. Κυρανάκη σε ραδιοφωνική εκπομπή, με την οποία απέκλεισε την διέλευση των έμφορτων ταξί από τις λεωφορειολωρίδες, το προεδρείο του ΣΑΤΑ συγκάλεσε έκτακτο Διοικητικό Συμβούλιο. Σε αυτό αρνήθηκαν να συμμετάσχουν οι δύο παρατάξεις της αντιπολίτευσης (Ενωτική Κίνηση Ταξί, Ανεξάρτητη Κίνηση Ραδιοταξί) ενώ ο κ. Δήμος δεν παρέστη λόγω ασθένειας».

Η ανακοίνωση συνεχίζει: «Η απόφαση που πήρε το Διοικητικό Συμβούλιο είναι η εφαρμογή μιας προειδοποιητικής απεργίας διάρκειας 24 ωρών για σήμερα Τρίτη. Το ΣΑΤΑ απαιτεί να εφαρμοστούν όσα περιλαμβάνει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας όπως είχαν δεσμευτεί δημόσια οι κυβερνητικοί εκπρόσωποι μέσω του πρώην υφυπουργού Μεταφορών Βασίλη Οικονόμου».

Το προεδρείο εκφράζει απορία για τη στάση των δύο αντιπολιτευτικών παρατάξεων και αφήνει τους συναδέλφους τους να αποφασίζουν σχετικά με αυτό το ζήτημα. Σε κάθε περίπτωση υπογραμμίζει ότι θα εξαντλήσουν όλες τις δυνατότητες επικοινωνίας με τον κ. Κυρανάκη ώστε να επιλυθεί άμεσα και χωρίς αμφιβολίες η κατάσταση γύρω από τη διέλευση των έμφορτων ταξί στις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας.

«Δεν πρόκειται να επιτρέψουμε σε κανέναν να παίζει με την αξιοπρέπεια μας»,τονίζεται στην ανακοίνωση του ΣΑΤΑ προσθέτοντας ότι αν δεν εγκριθεί η ελεύθερη πρόσβαση στους επαγγελματίες μετά την ψήφιση του νέου ΚΟΚ,αυτοί που παραβιάζουν τους κανόνες κινδυνεύουν με πρόστιμο ύψους €200 και αφαίρεση άδειας οδήγησης για ένα μήνα μαζί με ποινικούς βαθμούς στο σύστημα ΣΕΣΟ.

Η επαλήθευση αυτών των παραβάσεων θα γίνεται μέσω καμερών που θα εγκατασταθούν στα λεωφορεία της πόλης ενώ αν κάποιος φθάσει στους 25 ποινικούς βαθμούς εντός διετίας μπορεί επίσης να χάσει την άδειά του.

«Η σημερινή απεργιακή κινητοποίηση είναι μονόδρομος για εμάς και λειτουργεί ως προειδοποίηση!» καταλήγει η ανακοίνωση.