«Κεραμέως: Νέο Εργασιακό Νομοσχέδιο για την Αναβάθμιση της Αγοράς Εργασίας»

Νέες Εξελίξεις στον Τομέα της Εργασίας από τη Νίκη Κεραμέως

Κατά την ομιλία της στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ανακοίνωσε την πρόθεση του Υπουργείου να προχωρήσει σε ένα νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Όπως τόνισε: «Το Υπουργείο εργάζεται πάνω σε ένα νέο εργασιακό νομοσχέδιο που θα απλοποιήσει πολλές διαδικασίες σχετικές με τη λειτουργία της αγοράς εργασίας, όπως είναι η διαδικασία πρόσληψης. Σκοπός μας είναι να προσφέρουμε μεγαλύτερη ευελιξία στις διαδικασίες, να μειώσουμε την γραφειοκρατία και να εξαλείψουμε τα εμπόδια για μια εύρυθμη αγορά εργασίας».

Αναφορικά με τον κατώτατο μισθό, η κυρία Κεραμέως επεσήμανε ότι το Υπουργείο έχει ως στόχο την αύξηση των αποδοχών των εργαζομένων και τη μείωση των βαρών τους. Όπως δήλωσε: «Τα τελευταία 5,5 χρόνια έχουμε κάνει συστηματική προσπάθεια για αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 35% σε σύγκριση με το 2019. Στόχος μας είναι ο κατώτατος μισθός να φτάσει τα 950 ευρώ μέχρι το 2027». Πρόσθεσε επίσης ότι «η κυβέρνηση καθορίζει τον κατώτατο μισθό ενώ ο μέσος μισθός διαμορφώνεται από τις δυνάμεις της αγοράς».

Η υπουργός υπογράμμισε ότι οι κοινωνικοί εταίροι είχαν προτείνει μια αύξηση του κατώτατου μισθού μεταξύ 3% και 5%, αλλά τελικά η κυβέρνηση αποφάσισε για αύξηση ύψους 6%, δείχνοντας έτσι ενσυναίσθηση απέναντι στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι καθημερινά.

Σύμφωνα με την κυρία Κεραμέως, επιδίωξή τους είναι η συνεχής ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες των επιχειρήσεων καθώς και τις δημοσιονομικές συνθήκες του κράτους. Για πρώτη φορά φέτος προστατεύεται επίσης ο κατώτατος μισθός και στους δημόσιους υπαλλήλους.

«Θα θέλαμε ένας νομοθετικά κατοχυρωμένος κατώτατος μισθός να λειτουργεί ως ασπίδα προστασίας ώστε κανείς στην χώρα αυτή να μην αμείβεται κάτω από αυτό το ποσό»,σημείωσε η υπουργός προσθέτοντας ότι οι κοινωνικοί εταίροι έχουν τη δυνατότητα να συμφωνούν σε καλύτερες απολαβές πέραν αυτού του ποσού.

Απαντώντας σχετικά με την ανεργία, ανέφερε πως όταν ανέλαβε η κυβέρνηση ήταν κοντά στο 18%, ενώ σήμερα ανέρχεται στο χαμηλότερο ποσοστό ανεργίας εδώ και δεκαεπτά χρόνια στο 8,6%. Τόνισε πως «τώρα πια έχουμε χαμηλότερη ανεργία ακόμη κι από χώρες όπως η Σουηδία ή Ισπανία». Η μεγάλη πρόκληση πλέον δεν είναι τόσο η ανεργία όσο το πώς θα βρουν οι επιχειρήσεις προσωπικό στους κλάδους όπου υπάρχει ζήτηση όπως ο τουρισμός.

“Η κατάσταση έχει βελτιωθεί σημαντικά αλλά δεν πρέπει να εφησυχάζουμε”, είπε χαρακτηριστικά αναφερόμενη στις ομάδες πληθυσμού που χρήζουν περαιτέρω στήριξης όπως γυναίκες ή ηλικιωμένα άτομα που αναζητούν εργασία μετά τα πενήντα πέντε τους χρόνια.

“Ένας ιδιαίτερος στόχος μας είναι οι άνεργοι αυτής της ηλικιακής ομάδας” , δήλωσε προσθέτοντας πως υπάρχουν ειδικά προγράμματα υποστήριξης γι’ αυτούς μέσω επιδοτήσεων στην απασχόλησή τους ώστε αυτοί οι άνθρωποι μπορούν ν’ αξιοποιήσουν την εμπειρία τους στους Δήμους ή άλλες δημόσιες υπηρεσίες.

“Επιπλέον,” αναφέρθηκε στην Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας λέγοντας: “Πρόκειται για ένα εργαλείο που καταγράφει τον πραγματικό χρόνο εργασίας ώστε όλοι οι εργαζόμενοι ν’ αμείβονται σύμφωνα με αυτό”. Ανέφερε επίσης ότι έχουν καταγραφεί περισσότερες ώρες υπερωρίας στους κλάδους όπου εφαρμόζεται ήδη αυτή η κάρτα.

“Ωστόσο,” τόνισε πως χρειάζονται παράλληλοι έλεγχοι για αποτελεσματική εφαρμογή αυτής της νομοθεσίας προς όφελος όλων.» Η υπουργός επισήμανε τέλος τις πρωτοβουλίες επανακατάρτισης δεξιοτήτων μέσω δράσεων όπως “Rebrain Greece” για επιστροφή νέων μυαλών στη χώρα μας μετά τα δύσκολα χρόνια κρίσης.»

Συμπέρασμα

Kλείνοντας τόνισε πως “Η πολιτική μας επικεντρώνεται στην ενίσχυση της απασχόλησης καθώς και στη δραστηριοποίηση κατά των ανισοτήτων”,σημειώνοντας πρόσφατες εξελίξεις σχετικά με τις συνθήκες απασχόλησης Ατόμων Με Αναπηρία καθώς έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές στα κέντρα πιστοποίησης αναπηρίας διευκολύνοντας έτσι περισσότερους συμπολίτες μας.”