«Ορμπάν: Ιστορική Συμφωνία Οικονομικής Συνεργασίας ανάμεσα στην Ουγγαρία και τις ΗΠΑ για την Προστασία της Χώρας»

Η Ουγγαρία και οι Ηνωμένες Πολιτείες προγραμματίζουν να καταλήξουν σε μια συμφωνία οικονομικής συνεργασίας, η οποία αναμένεται να ενισχύσει την ουγγρική οικονομία και πιθανώς να μετριάσει τις συνέπειες από ενδεχόμενους δασμούς που θα επιβληθούν από τις ΗΠΑ, όπως δήλωσε σήμερα ο πρωθυπουργός Βίκτορ Όρμπαν. Ο Όρμπαν,γνωστός υποστηρικτής του Αμερικανού προεδρεύοντος Ντόναλντ Τραμπ,ανέφερε ότι το οικονομικό αυτό πακέτο θα επεκτείνει τη ήδη υφιστάμενη πολιτική συνεργασία μεταξύ Ουγγαρίας και ΗΠΑ. Σύμφωνα με τον ίδιο, μια τέτοια συμφωνία θα μπορούσε να ωφελήσει τη χώρα ακόμα κι αν ξεσπάσει εμπορικός πόλεμος ανάμεσα στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Προηγούμενα σχόλια του προεδρείου των ΗΠΑ ανέφεραν ότι σύντομα θα ανακοινωθούν δασμοί ύψους 25% σε προϊόντα που εισάγονται από την ΕΕ. «Η Ουγγαρία είναι πιθανό να υποστεί πλήγματα (σε περίπτωση εμπορικού πολέμου), όπως όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αν και δεν έχουμε σαφή εικόνα για το μέγεθος των ζημιών αυτή τη στιγμή, είμαστε σίγουροι ότι κάτι τέτοιο είναι αναπόφευκτο», τόνισε ο Όρμπαν κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της χώρας.

Ο ίδιος πρόσθεσε πως υπάρχουν θετικές προοπτικές για μια συμφωνία με την Ουάσιγκτον και τόνισε ότι το πακέτο πρέπει να έχει τη δυνατότητα είτε να περιορίσει είτε ακόμη και να εξαλείψει τις επιπτώσεις ενός πιθανού εμπορίου πολέμου στην Ουγγαρία. Παράλληλα, αξιωματούχοι της χώρας βρίσκονται ήδη σε διαπραγματεύσεις για την αναβίωση μιας φορολογικής συνθήκης μεταξύ των δύο κρατών που είχε ακυρωθεί από προηγούμενη αμερικανική κυβέρνηση.

Επιπλέον στοιχεία της επικείμενης συμφωνίας στοχεύουν στο να βοηθήσουν την Ουγγαρία ώστε «να αντισταθμίσει σε εθνικό επίπεδο τις ζημίες που μπορεί να προκαλέσουν οι αμερικανικοί δασμοί εις βάρος της Ευρώπης» καθώς επίσης θα προσφέρουν λύσεις τόσο σε νομισματικούς όσο και σε πραγματικούς όρους στην οικονομία.