«Πλεύρης: Υβριστικά συνθήματα στην παρέλαση; “25η Μαρτίου είχαμε, ας πούμε και μια κουβέντα παραπάνω”»

Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, Θάνος Πλεύρης, αναφερόμενος στα υβριστικά συνθήματα που ακούστηκαν από το άγημα της Σχολής Μόνιμων Υπαξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού κατά την παρέλαση, εξέφρασε τη γνώμη ότι «είχαμε 25η Μαρτίου και λέγεται και μια κουβέντα παραπάνω». Το συγκεκριμένο περιστατικό προκάλεσε έντονες αντιδράσεις στην Τουρκία, ενώ το ελληνικό υπουργείο Άμυνας έχει επιλέξει να μην σχολιάσει τις προσβολές που ακούστηκαν κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης.

Μέχρι στιγμής, ούτε ο υπουργός Άμυνας Νίκος Δένδιας ούτε άλλες κυβερνητικές πηγές έχουν δημοσιοποιήσει κάποια επίσημη δήλωση σχετικά με το γεγονός. Οι πληροφορίες από τουρκικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι η Τουρκία έχει ζητήσει εξηγήσεις από τις ελληνικές αρχές. Κυβερνητικοί αξιωματούχοι περιορίστηκαν να δηλώσουν πως «η ισχύς δεν αποτυπώνεται με συνθήματα».Σε δηλώσεις του στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ, ο Θάνος Πλεύρης ανέφερε πως «δεν τον ενόχλησε καθόλου το σύνθημα» και τόνισε: «στις μάχιμες υπηρεσίες, στο πλαίσιο της εκπαίδευσης, ανεξάρτητα από όσα λέει κάθε υπουργείο, αυτοί οι άνθρωποι προετοιμάζονται να θυσιαστούν για την πατρίδα τους και μέσα σε αυτή τη διαδικασία υπάρχουν και συνθήματα».

«Φυσικά αυτά δεν είναι λόγια που θα έλεγε κάποιος πολιτικός ή θα ακούγονταν σε περίοδο ηρεμίας», πρόσθεσε. Ο ίδιος συνέχισε: «Επειδή ήταν 25η Μαρτίου, μπορεί να ειπώθηκε κάτι παραπάνω. Εγώ τέτοιους ναύτες θέλω στις Belharra. Όχι για να τραγουδούν “περνά-περνά η μέλισσα και το μικρό πόνυ”. Δεν πρόκειται τώρα να τιμωρήσουμε κάποιον για ένα σύνθημα». Όταν ρωτήθηκε σχετικά με την αντίδραση της Τουρκίας είπε: «Η Τουρκία ενοχλήθηκε λόγω των γεγονότων που συνέβησαν στις 25 Μαρτίου; Δεν θα τα κάνουμε όλα μαύρα. ‘Γαλάζια Πατρίδα’ λένε αυτοί ενώ έχουν μισή Κύπρο υπό κατοχή· ειπώθηκε ένα σύνθημα κι εμείς θα τρελαθούμε;».