Δύο Έφηβοι Στο Δικαστήριο Για Διακίνηση Μυρμηγκιών
Δύο νεαροί από το Βέλγιο αντιμετωπίζουν κατηγορίες στην Κένυα για τη διακίνηση… μυρμηγκιών.Αυτή η υπόθεση έχει προκαλέσει μεγάλη ανησυχία τόσο στις τοπικές αρχές όσο και στη διεθνή κοινότητα, καθώς αναδεικνύει μια νέα και ανησυχητική τάση στο λαθρεμπόριο άγριας ζωής: την αλλαγή προσανατολισμού από τα γνωστά «μεγάλα θηράματα» της λαθροθηρίας -όπως οι ελέφαντες και οι ρινόκεροι- σε άλλα είδη.
Οι Βέλγοι Λορνουά Νταβίντ και Σεπ Λόντεβικς, ηλικίας 19 ετών, συνελήφθησαν στις 5 Απριλίου σε ξενώνα στην επαρχία Νακούρου, έχοντας στη διάθεσή τους 5.000 μυρμήγκια αποθηκευμένα σε 2.244 δοκιμαστικούς σωλήνες γεμισμένους με βαμβάκι για να διατηρηθούν ζωντανά για μήνες.
Κατά την εμφάνισή τους ενώπιον του ανακριτή στο Ναϊρόμπι, οι δύο έφηβοι φάνηκαν συντετριμμένοι, με συγγενείς τους να προσπαθούν να τους παρηγορήσουν εντός της αίθουσας του δικαστηρίου. Όπως δήλωσαν εκεί: «Συλλέγαμε τα μυρμήγκια για πλάκα και δεν γνωρίζαμε ότι είναι παράνομο». Παράλληλα, σε άλλη υπόθεση που εκδικάστηκε στο ίδιο δικαστήριο, ο Κενυάτης Ντένις Νγκάνγκα και ο Βιετναμέζος Ντου Χουνγκ Νγκουγέν κατηγορήθηκαν επίσης για παράνομη διακίνηση άγριας ζωής αφού συνελήφθησαν στο Ναϊρόμπι με 400 μυρμήγκια στα σπίτια τους.
Η Υπηρεσία Άγριας Ζωής της Κένυας (KWS) ανακοίνωσε ότι όλοι αυτοί εμπλέκονται σε ένα δίκτυο που διακινεί μυρμήγκια προς αγορές στην Ευρώπη και την Ασία. Τα κατασχεθέντα έντομα περιλαμβάνουν το είδος messor cephalotes, ένα μεγάλο κόκκινο μυρμήγι συλλέκτη που είναι χαρακτηριστικό της Ανατολικής Αφρικής. Η υπηρεσία προειδοποίησε ότι η παράνομη εξαγωγή των συγκεκριμένων ειδών «όχι μόνο υπονομεύει τα κυριαρχικά δικαιώματα της Κένυας επί της βιοποικιλότητάς της αλλά στερεί επίσης από τις τοπικές κοινότητες και τα ερευνητικά ιδρύματα πιθανά οικολογικά και οικονομικά οφέλη». Ωστόσο, αυτές οι πρόσφατες υποθέσεις δείχνουν μια στροφή στις τάσεις του λαθρεμπορίου – από τα μεγάλα θηλαστικά προς λιγότερο γνωστά αλλά οικολογικά σημαντικά είδη.
Η αξία των κατασχεθέντων μυρμηγιών εκτιμάται γύρω στα 1 εκατομμύριο κενυατικές σελίνες (περίπου 7.700 δολάρια), με τις τιμές να ποικίλλουν ανάλογα με το είδος καθώς επίσης και την αγορά προορισμού. Ο Φίλιπ Μουρούθι, αντιπρόεδρος διατήρησης του Ιδρύματος Άγριας Ζωής Αφρικής (AWF) στο Ναϊρόμπι τόνισε τον κίνδυνο εξαγωγής ασθενειών μέσω αυτής της παράνομης δραστηριότητας κάτι που θα μπορούσε να έχει σοβαρό αντίκτυπο στη γεωργική βιομηχανία των χωρών υποδοχής.
«Ακόμα κι αν υπάρχει εμπόριο πρέπει αυτό να είναι αυστηρά ελεγχόμενο κι κανείς δεν θα πρέπει να εκμεταλλεύεται έτσι απλά τους πόρους μας», επισήμανε.
