Συγγνώμη από Κλινική Εξωσωματικής Γονιμοποίησης στην Αυστραλία
Μια σημαντική κλινική εξωσωματικής γονιμοποίησης στην Αυστραλία ζήτησε συγνώμη μετά από ένα σοβαρό λάθος που οδήγησε σε μια γυναίκα να γεννήσει το παιδί άλλου ζευγαριού, αποδίδοντας την αναστάτωση σε «ανθρώπινο λάθος». Η Monash IVF, η οποία διαχειρίζεται περισσότερες από 100 κλινικές σε όλη τη χώρα, εξέφρασε τη λύπη της μέσω ανακοίνωσης, δηλώνοντας ότι το προσωπικό της ήταν «συντετριμμένο» από το περιστατικό, το οποίο θεωρείται πρωτοφανές στη χώρα.
«Εκ μέρους της Monash IVF, θέλω να εκφράσω την ειλικρινή μου λύπη για αυτό που συνέβη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Michael Knaap. «Θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τους ασθενείς μας κατά τη διάρκεια αυτής της εξαιρετικά δύσκολης περιόδου».
Η κλινική δεν αποκάλυψε τα ονόματα των εμπλεκόμενων ζευγαριών και δεν απάντησε σε ερωτήσεις σχετικά με την ημερομηνία γέννησης του μωρού ή ποιος έχει την επιμέλειά του, προκειμένου να προστατεύσει την ιδιωτικότητα των οικογενειών. Το συμβάν έλαβε χώρα στην εγκατάσταση του Brisbane στο Κουίνσλαντ όπου οι νόμοι αναγνωρίζουν τους γονείς που γεννούν ως νόμιμους κηδεμόνες του παιδιού σύμφωνα με πληροφορίες του CNN. Δεν είναι σαφές αν κάποια από τα ζευγάρια είχε υποψίες για τυχόν μπέρδεμα πριν η κλινική εντοπίσει το σφάλμα.
Πώς συνέβη;
Το λάθος αποκαλύφθηκε τον Φεβρουάριο όταν οι γονείς που απέκτησαν το μωρό ζήτησαν τη μεταφορά των υπόλοιπων εμβρύων τους σε άλλη μονάδα εξωσωματικής γονιμοποίησης. Κατά τη διάρκεια αυτής της διαδικασίας βρέθηκε ένα επιπλέον έμβρυο στον χώρο αποθήκευσης και μια εσωτερική έρευνα αποκάλυψε ότι είχαν παραλάβει λανθασμένα ένα άλλο έμβρυο. Αν και οι λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο που συνέβη αυτό παραμένουν ασαφείς, η δήλωση της Monash IVF ανέφερε ότι «ένα άλλο έμβρυο αποψύχθηκε κατά λάθος και μεταφέρθηκε στους νέους γονείς». Ο Knaap εξέφρασε την πεποίθηση ότι πρόκειται για «μεμονωμένο περιστατικό».
“Ενισχύουμε όλες τις διαδικασίες ασφαλείας στις κλινικές μας – έχουμε επίσης αναθέσει μια ανεξάρτητη αξιολόγηση και δεσμευόμαστε να εφαρμόσουμε πλήρως τις προτάσεις”, πρόσθεσε.
Η δικηγόρος Sarah Jefford ανέφερε ότι έχει δεχθεί πολλές επικοινωνίες από πελάτες ανήσυχους σχετικά με τις δικές τους θεραπείες εξωσωματικής γονιμοποίησης. “Δεν υπάρχει νομικό προηγούμενο για κάτι τέτοιο στην Αυστραλία”, είπε χαρακτηριστικά.”Οι νόμοι μας καθορίζουν πως οι γονείς που απέκτησαν μωρό είναι οι νόμιμοι κάτοχοι ενός παιδιού· ωστόσο αυτό μπορεί να αμφισβητηθεί όταν οι βιολογικοί γονείς δεν έχουν δώσει συναίνεση στη χρήση του εμβρύου”. Σημείωσε πως οποιαδήποτε αποφάσεις σχετικά με το μέλλον αυτού του παιδιού θα βασίζονται στα καλύτερα συμφέροντά του αλλά οι επιπτώσεις θα είναι “διαρκείς για όλους όσοι εμπλέκονται”.
Η Εταιρεία Γεννησιμότητας Αυστραλίας και Νέας Ζηλανδίας (FSANZ) εξέδωσε ανακοίνωση λέγοντας ότι είναι ενήμερη για αυτήν τη σοβαρή κατάσταση και τόνισε πως σκέψεις τους στρέφονται προς τις οικογένειες που επηρεάστηκαν άμεσα. Ανέφεραν επίσης πως τέτοιες καταστάσεις είναι σπάνιες αλλά απαιτούν “τα υψηλότερα επίπεδα διαφάνειας”.Παρόμοια περιστατικά έχουν καταγραφεί στις Ηνωμένες Πολιτείες όπως μία πρόσφατη περίπτωση όπου μια λευκή γυναίκα διαπίστωσε ότι είχε λάβει λανθασμένα ένα μαύρο μωρό αντίστοιχα.
Aυτό δεν είναι η πρώτη φορά που η Monash IVF αντιμετωπίζει κατηγορίες αδικαιολόγητης συμπεριφοράς καθώς πέρσι συμφώνησαν να πληρώσουν 56 εκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (35 εκατομμύρια δολάρια) προκειμένου να διευθετήσουν μία συλλογική αγωγή 700 πρώην ασθενών λόγω μη αποκάλυψης κινδύνων ψευδώς θετικών αποτελεσμάτων στα γενετικά τεστ εμβρύων.
